Vejret

I dette forløb skal eleverne arbejde med vejret. Eleverne skal ud og undersøge vejret, med fokus på de to temaer, som forløbet er bygget op omkring: regnbyger og vind. Eleverne skal lære om fordampning, hvordan opstår regnbyger, hvordan opstår vind, bygge en vindmåler, lave forsøg med regnbyger og registrere hvordan vejret er.

Mål med forløbet

  • Eleven kan udføre enkle undersøgelser med brug af enkelt udstyr
  • Eleven kan undersøge vejr i hverdagen
  • Eleven kan illustrere vejr
  • Eleven kan fortælle om egne resultater og erfaringer
Her kan du hente materialet til dine elever

Papirkopier/prints til undervisningsbrug er tilladt med en aftale med Copydan Tekst & Node

  •    2. til 6. klassetrin
  •    5 lektioner
  •    Snor, Tråd, Bordtennisbold, Papir, Saks, Lim, Skolemælk

Oversigt over undervisningsforløb

Materialer og indhold

Du finder en beskrivelse til hver lektion, og du finder de materialer som du skal bruge. Materialer kunne være undervisningsvideoer, eller andre filer som kunne være relevante for undervisningen.

Intro
1. Lektion
2. Lektion
3. Lektion
4. Lektion
5. Lektion