Sortering

I dette forløb skal I arbejde med sortering. I skal sortere efter forskellige kriterier, bl.a. menneskeskabte og naturskabte eller efter hvilke stoffer de er fremstillet af.
I skal også arbejde med enkle stoffers egenskaber, hvilke ting kan flyde og hvilke ting kan synke.

Mål med forløbet

  • Eleven kan udføre enkle undersøgelser med brug af enkelt udstyr
  • Eleven kan sortere og klassificere
  • Eleven har viden om naturfaglige kriterier for sortering
  • Eleven kan opstille forventninger, der kan testes i undersøgelser
Her kan du hente materialet til dine elever

Husk er du udvalgt copydan skole, skal du huske at indberette fra denne hjemmeside

  •    1. - 3. klassetrin
  •    Balje eller spand, Farveblyanter, Ting fra skolegården
  •    5 lektioner

Oversigt over undervisningsforløb

Materialer og indhold

Du finder en beskrivelse til hver lektion, og du finder de materialer som du skal bruge. Materialer kunne være undervisningsvideoer, eller andre filer som kunne være relevante for undervisningen.

Intro
1. Lektion
2. Lektion
3. Lektion
4. Lektion
5. Lektion